2011. október 13., csütörtök

Szabadság??



Tinédzser korom óta arra vágytam hogy szabad legyek. Azt hiszem ez a tinik körében egy általános vágy. Szabadság!!! Szabadon a szülőktől, szabadon a tanároktól, szabadon az elvárásoktól... Úgy vélem ez felnőtt korra sem múlik el, csak a vágy átváltozik követeléssé. Szabadon a főnöktől, szabadon a férjemtől/feleségemtől, szabadon a munkától, szabadon a gyerekektől..
De mi is az a szabadság? Az értelmező szótár szerint:
  • Személyes szabadság a szabad mozgás, a test szabad használata, mely büntetőjogi védelem alatt áll, és csak a törvényben meghatározott esetekben és formák között szorítható meg (személyi szabadság korlátozása). A személyi szabadság el nem ismerésen és intézményesítésén alapult az ókori , a rabszolgatartó gazdasági rendszer, a középkorban a jobbágyok földhöz kötöttsége.
  • Az erkölcsi szabadság szabadságát jelentiaz ember, ebben a formában az akarat és akaratszabadság szinonimája.
De mit jelent a biblia alapján? Amit én megértettem: 

"Krisztus szabdságra szabadított meg minket, álljatok meg tehát szilárdan, és ne engedjétek magatokat újra a szolgaság igájába fogni." Galata 5:1

Jó hírem van! Isten is azt akarja hogy szabad legyél. Ezen ige alapján kijelenthetem hogy Krisztus a mi szabadságunkat megváltotta az ő kereszthalála által. Vagyis a szabadság mindenkié aki elfogadta Jézus Krisztus megváltását. A kérdés hogy mi a te "akaratelhatározásod"? Elhiszed-e hogy a szabadság teljesen a tiéd??

"Mert ti testvéreim, szabadságra vagytok elhíva; csak a szabadság nehogy ürügy legyen a testnek, hanem szeretetben szolgáljatok egymásnak." Galata 5:13

Nagyon nagy öröm hogy ez a szabadság,már a miénk és hogy Krisztus megszerezte nekünk, de mit kezdünk vele? 
"Én szabad keresztény vagyok, ezért úgy öltözködök ahogy akarok!!"
"Én szabad vagyok, azt eszem iszom amit akarok!"
"Én szabad vagyok, úgy nevelem a gyerekeimet ahogy akarom!"
"a test szabad használata"
???
És ha nem csak szabad vagyok de igei is akkor hogy is működik ez? 
"nehogy ürügy legyen a testnek"
Arra ismertem rá kedves testvérnők/testvérek hogy sokszor szabadság címszóval  testünk kívánságait teljesítjük.
"A lélek szerint éljetek, és a test kívánságát ne teljesítsétek."Gal.5:16
Ez a mi feladatunk.
Amikor tehát nagyon szabadságra vágysz, vizsgáld meg hogy a tested kívánja e a szabadságot, vagy a lelked. Ne feledd a lelked szabadságát már Krisztus meg szerezte. És milyen ha a lelked kerül szabadságba?

"A lélek gyümölcse pedig: szeretet, öröm, békesség, türelem, szívesség, jóság, hűség, szelídség, önmegtartóztatás. Az ilyenek ellen nincs törvény. Akik pedig Krisztus Jézuséi, a testet megfeszítették szenvedélyeivel és kívánságaival együtt.Ha a Lélek által élünk, akkor éljünk is a Lélek szerint. Ne legyünk becsvágyók, egymást ingerlők, egymásra irigykedők." Gal.5:22-26

Ha mindezekre a tulajdonságokra elhatározod magad, akkor hiszem hogy a szabadság már valódivá válik számodra és nem a világ szerint kínált szabadságot "a test szabad használatát" hajkurászod.

Még egy fontos dolog: a valódi Isten szerinti szabadság akaratelhatározás kérdése, nem az érzelmeid által határozható meg. Elhiszed hogy ezt a szabadságot Krisztus már megszerezte neked és képes vagy a lélek gyümölcseit véghez vinni minden nap?
Hiszed vagy érezni akarod? A lélek hisz, a test érez...
Csak egy kis gondolat ébresztő.

Isten áldjon mindenkit!
Judit

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése