2016. december 29., csütörtök

Karácsonyi lelki gazdagság

Idén karácsonykor újra és újra feljött bennem a tavalyi karácsony, amikor Lacit műtötték és mindent nekem kellett egyedül beszerezni, megtervezni és megoldani. Nagyon nem volt pénzünk hiszen ő táppénzen volt, mégis Isten kegyelméből, talán soha nem volt olyan gazdag karácsonyunk mint akkor. Nem láttunk szükséget semmiben. Magán személyek, családsegítő szolgálat, egy alapítvány, a gyülekezetből valaki... ajándékokat, pénzt, és élelmiszert is küldtek, sőt tűzifát és fenyőfát is kaptunk. Tudtam venni a karácsonyi ételekhez szükséges dolgokat is és még ajándékot a gyerekeknek is.
Idén ez nem volt.  Szegényesebb volt  a karácsonyunk,mégis nagyon hálás voltam mert ez azt jelenti hogy Isten már úgy látja, hogy nincs szükségünk adományra. Egy helyről kaptunk karácsonyi csomagot, aminek a gyerekek nagyon örültek. De most megtapasztaltam hogy a normál fizetés is kevés ahhoz hogy valóra váltsunk mindent karácsonykor.. Tűzifát már nem sikerült rendelni, de hálás vagyok mert megcsinálták a harmadik konvektort is a folyóson, így nem fagytak be az ablakok.
Isten gondoskodó Isten. És ez az amire tekinteni kell. Meg van és meg is lesz mindenünk, akkor amikor szükségünk lesz rá.
Egész karácsonykor gyakorolhattam azt, hogy én döntöm el, hogy mire nézek, az áldásokra vagy pedig a hátrányokra. Elhatároztam hogy az áldásokat keresem az életemben, mert ez az ami tovább visz és lendületet ad a hétköznapokban.
Kértem Istent hogy dolgozzon a lelkemben karácsonykor, mert szükségem van rá.
Úgy alakult hogy egy pantomin színdarabot rendezhettem meg a 3-4-5-6.-os gyerekekkel. Rendkívül nagy élmény volt látni azt, hogy ami a fejemben megszületett, az hogy válik valóra a színpadon. Csodálatos lett, még én is elsírtam magam amikor előadtuk.

 Akkor született meg bennem a karácsonyi csoda. És ez az ige volt az ami folyamatosan karácsonykor bennem zakatolt:

"Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött fiát adta, hogy aki hisz ő benne el ne vesszen, hanem örök élete legyen." Ján.3:16

Miért hoztam egy cím alá az anyagiakat és a lelkieket? Mert megtapasztaltam hogy az emberek lelki állapotát nagyban befolyásolja az hogy az anyagiak hogyan állnak. De nézd.. ezt az ige is azt mutatja hogy sokkal több és sokkal értékesebb dolog az amiért eljött az Úr Jézus. Nem azért jött el az Úr Jézus, hogy jól élj, vagy hogy sok pénzed legyen és mindenki láthassa hogy milyen "áldott" vagy. Ettől sokkal nagyobb és magasabb dolog az amiért eljött, ott hagyva a mennyországot, és ez a te örök életed.
Tehát ha legközelebb anyagi problémáid akadnak, gondolj arra hogy az Úr Jézus  sokkal értékesebb dolgot adott neked, egy megfizethetetlen kincset tárt eléd és ez az Örök élet lehetősége!!

Isten áldjon meg gazdagon lelki gazdagsággal a 2017-es új évünkben. :) Judit


4 megjegyzés:

  1. Áldott Ünnepeket kívánok nektek!

    VálaszTörlés
  2. Istentől megáldott ünnepeket minden kedves olvasónak! :)

    VálaszTörlés
  3. Újra és újra elolvasom ezt az írást, és úgy érzem, egyre közelebb visz Istenhez, arra indít, hogy hálát adjak neki. A lényegre irányít, nem a hiányosságokra összpontosít. Olyan szép. Nagyon köszönöm!! :)
    Sok áldást kívánok az egész évre!

    VálaszTörlés