2011. október 13., csütörtök

Ne aggódj az elmédért!



Hát nem gondoltam az elmúlt időszakban, hogy erről én még írni fogok bármit is. Ugyanis nagyon nagyon sok gondolatbeli harcom van az elmúlt fél évben. Őszintén megvalva, sokszor már azt hittem hogy illene orvoshoz forulnom, vagy ha nem teszem akkor elmegyógyintézet lesz a vége.
Szörnyű véres gondolatok forogtak az elmémben, félelmekből félelmekbe estem bele, mind ez úgy hogy nem nagyon mertem senkinek beszélni róla.
Ma amikor délben imádkoztam Istenhez, akkor kegyelmes volt a mi hatalmas Istenünk, mert meglátogatott a szobánkban engem. Körül vett szeretetével és kegyelmével, és az elmúlt időszakban olvasott könyv (Joyce Meyer: Kezdj Új Életet Ma) és néhány általam már jól ismert ige között összefüggéseket mutatott meg nekem.
Ez a könyv tökéletesen beszél arról többekközött, hogy a gondolatainkat hogyan változtathatjuk meg, és a félelmeinket hogyan kezelhetjük.
A mai ige így szólt a Keresztyán Média UCB Hungary jóvoltából és Isten kegyelméből:
"Vesd az Úrra terhedet, és ő gondot visel rád!"zsolt.55:22.
A magyarázatban pedig leír egy számomra régen ismert, de eddig még nem megélt igét:
"Semmiért se aggódjatok, hanem imádságban és könyörgésben mindenkor hálaadással tárjátok fel kéréseiteket Isten előtt, és Isten békessége, mely minden értelmet meghalad, meg fogja őrizni szíveteket és gondolataitokat a Krisztus Jézusban" (fil. 4:6-7)

Ez az utobbi ige arról szól, hogy ha nem aggódunk, hanem kéréseinket (aggódni valónkat, a "mi lesz ha.."lehetséges tragédiák sorát) letesszük Isten kezébe, hálaadással fűszerezve, akkor Isten olyan békességet ad nekünk, ami minden rossz és helytelen gondolataink fölé emelkedik és megőrzi a szíveinket és a gondolatainkat Krisztusban. 
Tehát megőriz Isten békessége az elmebajtól is.
De megkérdeztem Istent hogy ez a békesség mivel nem az enyém hiába kérem, mutassa meg nekem hogy miért aggódok. Mi az az aggodalom ami az útjában áll annak, hogy ez az ige beteljesedjen az életemben.

Isten válaszolt.

"Mivel pedig a gyermekek test és vér részesei, ő (Jézus)  is hozájuk hasonlóan részese lett ezeknek, hogy halála által megsemmisítse azt, akinek hatalma van a  halálon, vagyis az ördögöt, és megszabadítsa azokat, akik a haláltól való félelem miatt egész életükben rabok voltak." Zsid.4:14-15

Isten meg mutatta, hogy ami miatt én aggódok az a halál, de nem a fizikai halál, hanem a szellemi halál. Azért aggódtam, hogy mi lesz ha egyszer csak "elemennek otthonról" és megőrülök, mi lesz ha szellemileg meghalok...

Én hiszem hogy ez az ige alapján Jézus Krisztus győzött a szellemi halál felett is és nekünk nem kell aggódnunk az elménk épsége miatt.
Hálát adva, átadtam elmémet az úrnak, immár nem csak szóban, hanem szívből szeretettel.
Most már várhatom hogy ha nem aggódom semmi felől, akkor Isten békessége megőrzi az én szívemet és elmémet, minden helyzetben!

Nem egyszerű mi?
De!
Igazából Isten dolgai nem bonyolultak, csak mi bonyolítjuk túl néha!

Isten áldjon!

Judit

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése