2016. október 31., hétfő

3D feladat lap




TÖRTÉNET: MÓZES KŐTÁBLÁI,10 PARANCSOLAT

Hát ebben az esetben a bibliakör vezetőnek többet kell "dolgoznia" mint a gyerekeknek. :) De hát ez a szolgálat lényege nem? :)
Barna kartonból megcsináltam a két kőtáblát. Sárga karton csíkokra ráírtam a 10parancsolatot, a képen látható módon rövidítve és érthetővé téve. Minden karton csíkra raktam kettő kicsi BLUE TECH-et, amivel sorban fel lehet rakni a karton táblára és levenni.
Amikor vettük sorban a törvényeket, nekik kellett kikeresniük egy egy törvényt és közösen felrakni.
Lehet csinálni azt is hogy összekeverve rátenni a táblára és nekik kell sorba rakni.

Ennél a témánál, nagyon fontos hogy ne beléjük diktálni akarjuk a törvényeket és a sorrendet, hanem fontossá tegyük számukra és hozzuk közel az ő életükhöz a törvényeket. Ahogy én csináltam:
1. Ne legyen más Istened rajtam kívül! (Milyen Isteneink lehetnek a hétköznapokban? TV, Számítógép... minden amit Isten dolgai elé helyezünk. Pl.VAsárnap azért nem megyek gyülekezetbe mert a kedvenc műsorom megy a TV-ben.)

2. Ne csinálj semmi féle Isten szobrot! (Milyen Istenszobraink lehetnek? Négy levelű lóhere, Dobókocka, szerencse kavics, kabala plüss stb. Mi Istenben hiszünk és bízunk akkor is ha nehéz dolgozat vagy feladat előtt állunk. :) )

3. Ne mond ki hiába Istenednek az Úrnak a nevét. ( Mivel az előzőekben magyaráztam itt az ideje a hanghatásnak. :) Megkérdezem nyugodtan tőlük ez mit jelenthet, majd Leejtem a kezemben levő könyvet ami nagyott csattan és felkiáltok: Jajjj Istenem!!! ) Garantáltan oda figyelnek. :)

4. Szenteld meg a nyugalom napját! ( MI a nyugalom napja? Vasárnap. Hogyan szenteljük meg? Nem dolgozunk...-szokott jönni a válasz. Nem! Úgy hogy munka helyett, Istennel foglalkozunk pl.: gyülekezetbe megyünk, elmegyünk imádkozni betegekért vagy meglátogatjuk a beteg nagymamát és viszünk neki ige verset. stb.) Te ma hogyan szenteled meg a vasárnapot?

5. Tiszteld anyádat és apádat! ( Hogyan tisztelhetjük? Szépen beszélünk velük, nem beszélünk vissza nekik ha nevel minket, és akkor is betartom amit mond nekem amikor épp nincs ott. )

6. Ne ölj! ( Öltetek már embert? persze hogy nem a válasz. Képzeljétek én már igen! :) Ezen totál be szoktak rémülni... :) Mert tudjátok nem csak fegyverrel lehet ölni, hanem szavakkal is. Ha negatív rossz dolgokat mondunk a másikkal, azzal kiöljük a szívéből a jó érzéseket és sokszor a lelküket is meg tudjuk ölni... Nagyon vigyáznunk kell a szavainkra, mert kihatással lehet a másik ember életére. )

7.Ne paráználkodj! (Húúú itt nagyon nagy mosolygás szokott lenni amikor megkérdezem hogy mit jelent az hogy paráználkodás? Itt ezt sok bibliakör vezető is nagyon piros arccal gyorsan át ugorja. Nem baj ha zavarba jövünk. Ez egy ilyen téma. Rövidre is zárhatjuk rezzenéstelen arccal. Pl. Amikor egy házasságban az anyuka vagy az apuka egy másik nénit vagy bácsit kezd el szeretni. Vagy amikor egy fiú vagy lány úgy viselkedik mintha már házasok lennének.)

8. Ne lopj! ( Erre mindig tudnak példát. :) DE! Az is lopás ha találsz valamit és nem adod vissza a gazdájának, vagy nem segítesz neki abban hogy vissza kerüljön hozzá. Pl.: ha találunk valami értékeset a tescoban, akkor oda kell vinni a vevőszolgálathoz és ők majd eljuttatják a tulajdonosának vagy beteszik a talált tárgyak dobozába ahol ha jön a gazdája akkor megtalálhatja. )

9.Ne tanuskodj hamisan! ( pl.: Mikor a testvérünkre mutatunk: Ő volt! Ő volt! Nem én voltam!!! -itt szintén hasznos kiabálni vagy nyavajogni egy kicsit..)

10. Ne kívánj semmit ami a felebarátodé! ( Ilyen amikor meglátod a padtársadnál a legújabb tolltartóját, vagy ceruzáját... négy színű ceruzáját... lehet fokozni és olyan hangszínben mondani mintha valóban nagy dolog lenne. De miért baj ha megkívánom??? Csak nézem!-szokott jönni a kérdés. Igen igen, de a kívánság végül gyakran tettben végződik...pl. itt hagyta a ceruzáját... nem is néz vissza... neki lehet hogy nem is kell már... akkor elrakom én...
vagy találok valamit és kérdés nélkül elrakom =lopás..)


Nagy vonalakban ennyi... ez a téma! :)
Sok áldást!
Judit

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése