2016. november 8., kedd

Tanulási nehèzsègek az Iskolában?

Eleinte megijedtem, hogy Gergő olyan nehezen tanult szabályokat ès hosszabb szövegeket.Miután láttam hogy színekkel ès hozzá kapcsolt képekkel szinte varázs ütésre megtanult bármit,akkor úgy gondoltam,csak arrol van szó hogy mivel ő kreatív típus,valószínűleg vizuális típus is.
Nem is olyan règen egy testvérnő,azt említette,hogy miután kivizsgálták hogy a lánya mièrt tanul nehezen,arra jutottak hogy mivel oxigèn hiányosan született,ezèrt kicsit máshogy kell tanulnia.Ez után a kislány jegyei rohamosan javultak.
Teljesen elkèpedtem...ugyanis Gergő ès Krisztián is Oxigénhiányosan született.Ennek észrevehető nyoma nem maradt,de most a suliban igencsak előjöttek a problèmák.
Krisztián nem tud huzamos ideig egy helyre,dologra koncentrálni. Ez most az olvasás tanulásánál előjött,méghozzá hogy a szeme gyorsabban haladt mint a szája. Erre ezt az ötletet kaptam Istentől:Egy nagy fekete pöttyöt rajzoltam a mutató ujjára ami segített a szemének hogy oda vonzva csaj az ujja előtti betűvel foglalkozzon.

A másik ma Gergőnek kellett segìteni. Nyelvtan szabályok.Szegèny rágörcsölt ès sìrvafakadt.Azután megint jött az Isteni ötlet:
Betűs gyöngyöket raktam kèt kv-s csèszèbe.
Majd vettem egy nagy bögrèt ès beleraktam a csèszèket. "A szavak a beszèd legkisebb rèszei." "A mondatokat szavak alkotják."
Majd a bögre elejère felìrtam egy nagy A betűt,a hátuljára pedig ìrásjeleket. "A mondatot nagybetűvel kezdjük ès a vègère ìrásjelet teszünk"
Pillanatok alatt megmaradt...






Örülök ezeknek az ötleteknek...de vajon èvek múltán,amikor oldalakat kell megtanulni...akkor hogy segìtek?Ha ma kaptam ötleteket akkor majd holnap is fogok. ;)
Judit

Bővíteném egy vers nehézkes megtanulásának segítségével! :)


























Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése