2022. január 22., szombat

Nincs ott a Szent Szellem a gyülekezetedben? Akkor vidd oda!


Először is szeretném leszögezni, hogy az alábbi írás nem olyan esetek ellen készült, amikor valaki kap Istentől egy elhívást, és emiatt egy másik gyülekezetbe, városba megy. Írhatnám azt is: "Akinek nem inge, ne vegye magára." Mindazonáltal: "Ami rossz, azt kivessétek, ami jó, azt megtartsátok." (1Thessz 5:21) :)

Az utóbbi időben egyre többet találkozom olyan emberekkel, akik oda mennek szívesen, ahol a Szent Szellem megnyilvánulásai, és ajándékainak megnyilvánulásai rendszeresek és látványosak, akár minden alkalmon. Sokakban, sajnos jórészt fiatalokban, kialakult az "oda megyünk, ahol a Szent szellem van" gondolkodásmód.



Ezzel kapcsolatosan írom le nektek az én bizonyságomat, hogy engem mire vezetett Isten ez ügyben. Ismétlem: engem! Lehet, hogy más valakit másra vezet, de érdemes elgondolkodni ezen, mint Isten dolgain úgy általában.

Nekem is volt ilyen időszakom. Nagyon bosszankodtam amiatt, hogy a gyülekezet, ahova jártam, egyszerűen üresnek tűnt, meg laposnak. Az idősek a fiatalokat okolták, hogy a túl hangos zenéjük "elijeszti" a Szentlelket, a fiatalok pedig az időseket vádolták, hogy a hagyományaik és a tradícióik megölik a fejlődést, ami nem tetszik Istennek, és ezért nem áldottak az alkalmak. Ugyanitt hallottam tanítást arról, hogy ha nem nyilvánul meg rajtad Isten Szentlelke (nyelveken szólással, földön fekvéssel, térdelve sírással stb.), akkor az azt jelenti, hogy bűneid elválasztanak Istentől, és nincs elég hited.

Nem tudtam igazából, hogy minek vagy kinek higgyek. Annyit persze éreztem, hogy lapos az istentisztelet, és én egymás után nem kapok semmit az alkalmakon, semmilyen üzenetet az Úrtól. Kerestem hát a megoldást, és elmentem olyan gyülekezetbe, amely híres volt az ilyen megnyilvánulásokról.
Csak álltam ott a dicsőítés alatt, és álltam..., és vártam..., mikor történik már valami. És nem történt semmi. Az igehirdetés nem érintett meg. Azután beszélgettem egy lelkigondozóval, aki azt mondta, bizonyára meg vagyok kötözve a múltam miatt, és szabadító szolgálatra kell mennem. Hát elmentem... Érdekes volt, hogy 2 óra imádság után sem történt semmi. Azt mondta a szolgáló, hogy nem tud mit csinálni velem, ha egyszer nincs elég hitem.

Így aztán már igazán pocsékul éreztem magam! Megkötözött, hitetlen, „szentlelketlen” vagyok?

Majd egy alkalmon, egy "nagy szolgálóhoz" odamentem sírva, hogy szabadítson meg, neki csak egy szavába kerül bizonyára. Ő ezt mondta nekem határozottan:

"Hagyd abba! Ne menj emberekhez, egy ember sem segíthet neked!" Na, itt összetörtem. Szuper, hát senki sem segíthet? Ennyire rossz vagyok? De akkor folytatta: "Egyedül Istenhez fordulj! Üresítsd meg magad, és csak Vele beszélj! Ő a Mennyei Apukád, aki nagyon szeret téged, és nagy örömét leli benned."

Elgondolkodtam, és valóban elkezdtem keresni Istent. A környezetem persze megijedt, hiszen nem mentem gyülekezetbe, pedig én minden reggel szívből kerestem az Urat. És Ő jött is, és átformált. Lecsendesítette a bennem lévő nagy csatazajt, és azt mondta: "Ezeket a csatákat nem neked kell vívnod, én már megnyertem neked."

Akkor megértettem végre, hogy Isten jelenléte, a Szent Szellem, jó esetben ott van, ahol mi vagyunk. Ugyanis Ő betölt minket tetőtől talpig, megtölti a szívünket, lelkünket, elménket. Ő ott van velünk a konyhában, a fürdőszobában, bárhol, ahol mi Hozzá szólunk. Sokszor imádkoztam a konyhában térdelve és sírva: pedig csak elkezdtem mosogatás közben imádkozni, erre közel jött az Isten hozzám.

Tehát ha Isten jelenléte ott van, ahol mi, akkor bizony keményebbet is kell mondanom. Ha nem érzed Isten jelenlétét a gyülekezetben, ha az üzenetek nem szólnak hozzád, ha úgy érzed, "Lelketlenek" lettek az alkalmak, akkor kezdd el megvizsgálni először önmagadat.

Lehet keresni a hibát a pásztorban, a vezetőkben, az idősekben vagy a fiatalokban, a padokban, az orgonában vagy a dobokban és a hangfalakban.... De a hiba nem ott van, hidd el!

Isten alkotta meg a gyülekezetet. Isten akarata volt, hogy létezzen. Miért? Azért, hogy más emberek felé szolgáljon, és vigye az evangéliumot. Nem azért alkotta, hogy a keresztény emberek saját sebeiket nyaldossák, miközben egymást újra és újra megmarják. Isten misszióra hívott el minden gyülekezetet!
Mivel Isten akarta a te gyülekezetedet, és az enyémet is, ezért adott bele embereket. Csodálatos embereket, akiket csodálatos ajándékokkal áldott meg. Igen, jól látod, van hibájuk, sőt, lehet, hogy bűneik vannak, de neked nem az a dolgod, hogy ezzel foglalkozz (kivéve, ha Isten kéri ezt tőled, és erről meg vagy bizonyosodva).

Isten ezeket a csodálatos embereket egybegyűjtötte a különböző adottságaikkal és ajándékaikkal azért, hogy missziózzonak, Istennek gyűjtsék a gyermekeket, és emberi életek változhassanak meg. Igen, erre van a te gyülekezeted is elrendelve. Szerinted nincs ott a Szent Szellem? Akkor vidd Őt oda te magad! Addig imádkozz és kérd Istent, hogy töltsön meg téged szeretetével, amíg meg nem érzed azt, amikor belépsz a gyülekezetbe, és ránézel a testvéreidre: "Igen, hazajöttem. Ez az a hely, ahol Isten látni akar. Gyere, testvérem, szolgáljunk együtt!"

 

Ahogyan Pintér Béla egyik dalában is van:

 

Az élet olyan, mint egy nagy csatatér,

A harcban dől el az, hogy ki mennyit ér.

Itt nem sokat számít a hírnév, a lájk,

Csak a térdünkön állva megvívott csaták.


Néhány harcos félreértette,

A társa ellen használta fegyverét.

Voltak nagy harcok, és kemény csaták,

Nem egymás kezét fogtuk, hanem egymás nyakát!


Valóban, az elmúlt vad időkben én is azt látom, hogy sokan egymás nyakát fogják ahelyett, hogy megfognák testvérük kezét, és azt mondanák: "Szeretlek úgy, ahogy vagy! Te nem szeretsz? Nem baj, majd akkor én szeretlek téged!"

Hiszem, hogy a szeretet a legnagyobb fegyver a keresztények kezében! Nem egyszer láttam már sátánista embert megbénulni a felé kimutatott isteni szeretettől! Tapasztaltam, hogy ha megnyitjuk a szívünket Isten szeretete és jelenléte előtt, és lecsendesítünk magunkban minden "emberit”, akkor újrakezdhetünk mindent, és gyülekezeteink végre betölthetik azt a küldetést, amire az Úr elrendelte őket.
El tudod ezt hinni? Én igen!



Azt is megtapasztaltam, hogy ha nem tetszik a környezeted, nem tetszik a gyülekezeted, a munkahelyed, a családod..., akkor szeress jobban, és vidd oda Isten jelenlétét. Így történhet meg az, hogy a gyülekezetbe beviszik a testvérek a kicsi lángocskákat a szívükben, és ott egy hatalmas tűzzé forrnak össze, amely világít és meleget ad az oda érkező emberek számára. 

Ez simán megtörténhet. 

Ma. 

Veled is. 

A gyülekezeteddel is.


Isten áldja meg ezeket a gondolatokat a szívedben, lelkedben, és elmédben.

Itt hagyom a végére Pintér Béla dalát, hallgassátok szeretettel:

https://www.youtube.com/watch?v=XHSXYWpZs8k



Judit


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése